Curtea de Apel Alba Iulia a admis apelul Companiei Naționale Căi Ferate împotriva sentinței Judecătoriei Hațeg, instanța de apel dispunând reducerea pedepsei de la 1.200.000 lei amendă penală la 75.000 lei amendă penală, potrivit Ministerului Public.
Inițial, Judecătoria Hațeg, a condamnat Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” SA pentru săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă la 1.200.000 lei amendă (5.000 lei x 240 de zile amendă). Totodată, a fost aplicată și pedeapsa complementară a afișării în extras a hotărârii definitive de condamnare, respectiv a dispozitivului acesteia, în toate stațiile CFR de pe teritoriul țării, pentru o perioadă de trei luni.
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a fost trimisă în judecată după accidentul din 14 septembrie 2014, petrecut în stația de cale ferată Subcetate, din județul Hunedoara, în urma căruia unei persoane i-a fost amputată mâna stângă.
Din probatoriul administrat în dosar a reieșit că accidentul s-a produs din cauza lipsei indicatoarelor de orientare a călătorilor, care să permită identificarea peroanelor și a platformelor corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată și pe care compania era obligată să le monteze .
Totodată, din probe a rezultat și faptul că stația CF Subcetate nu deținea autorizație de funcționare și nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcționând ilegal.
„Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în stație cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aștepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aștepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoană vătămată, împreună cu alte șase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aștepta pe o linie și a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenților de aer provocați, s-a dezechilibrat și a căzut la pământ, cu brațul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roțile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat”, transmite Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PÎCCJ).
Pedeapsa redusă pentru CFR după un accident, în care unei persoane i-a fost amputată mâna
Curtea de Apel Alba Iulia a decis reducerea pedepsei în cazul accidentului feroviar din 2014, din Subcetate, județul Hunedoara, în urma căruia unei persoane i-a fost amputată mâna. În primă intanță, CFR trebuia să plătească 1,2 milioane de lei, iar după decizia CA Alba Iulia, doar 75.000 de lei.
Curtea de Apel Alba Iulia a admis apelul Companiei Naționale Căi Ferate împotriva sentinței Judecătoriei Hațeg, instanța de apel dispunând reducerea pedepsei de la 1.200.000 lei amendă penală la 75.000 lei amendă penală, potrivit Ministerului Public.
Inițial, Judecătoria Hațeg, a condamnat Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” SA pentru săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă la 1.200.000 lei amendă (5.000 lei x 240 de zile amendă). Totodată, a fost aplicată și pedeapsa complementară a afișării în extras a hotărârii definitive de condamnare, respectiv a dispozitivului acesteia, în toate stațiile CFR de pe teritoriul țării, pentru o perioadă de trei luni.
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a fost trimisă în judecată după accidentul din 14 septembrie 2014, petrecut în stația de cale ferată Subcetate, din județul Hunedoara, în urma căruia unei persoane i-a fost amputată mâna stângă.
Din probatoriul administrat în dosar a reieșit că accidentul s-a produs din cauza lipsei indicatoarelor de orientare a călătorilor, care să permită identificarea peroanelor și a platformelor corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată și pe care compania era obligată să le monteze .
Totodată, din probe a rezultat și faptul că stația CF Subcetate nu deținea autorizație de funcționare și nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcționând ilegal.
„Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în stație cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aștepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aștepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoană vătămată, împreună cu alte șase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aștepta pe o linie și a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenților de aer provocați, s-a dezechilibrat și a căzut la pământ, cu brațul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roțile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat”, a transmis Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PÎCCJ) la data trimiterii dosarului în judecată.